Sole diesel MINI 44

Tekst: Krunoslav Mihić Foto: Krunoslav Mihić
Burza Nautike broj: 106 (str: 048-051)

Iako je iznikla iz prepoznatljive forme talijanskoga guca za ribolov, ovako opremljena osim za ribolov može služiti i obiteljskim izletima, prijevozu putnika…

U plovidbi do željene pozicije može se, ovisno o brodici doći brzo i pritom naravno potrošiti nešto više goriva za taj luksuz. Uvjet je naravno glisersko dno. S druge strane do te iste pozicije može se doći s deplasmanskim plovilima, kad se potroši nešto više vremena, i nešto manje goriva. Prema nekim izračunima duže relacije i nisu toliko isplativije s deplasmanskim plovilima u odnosu na glisere, jer osim određene uštede u gorivu, trošak vremena je višestruk i nepotreban. Kao svojevrsna sredina između ove dvije glavne kategorije plovila pojavili su se poludeplasmanci koji su brži od deplasmanskih plovila, a pritom zadržavaju dobru stabilnost i dobro ponašanje na moru, što je posebno važno kod plovidbe valovitim morem.

U ovu kategoriju plovila spada i poludeplasmanska brodica Feluca 600 Open. Osim što je Feluca 600 Open poludeplasmanac, ona je i ladanjski uređena brodica, što bi se reklo pravi obiteljski tip. Iako je iznikla iz prepoznatljive forme talijanskoga guca namjenjenoga ribolovu, ovako opremljena osim za ribolov može služiti i obiteljskim izletima, prijevozu putnika i još mnogočemu

.Poklopac motora

Radi se o tome da je cijeli kokpit otvoren, što omogućuje iznimnu prostranost i olakšano kretanje prostorom. Nešto suženija forma pramčanog dijela utjecala je da na vrh pramca, odnosno pramčani podest preko kojega se prolazi ne treba postavljati dodatni špirun, mada bi se i to, ako bi se pokazalo potrebnim, lako moglo izvesti. U sam vrh pramca umetnuta je vodilica sidra s koloturom, dok su bočno postavljene bitve. Pola pramčane palube klasično je gazište, dok je pod drugim dijelom spremište za sidro, lanac i konope. Kružna klupa koja prati pramčani dio ujedno je i gazište za lakše kretanje u kokpit i na pramac. Cijela klupa je na mrtvoj bandi opasana desetak centimetara visokom inoks ogradom. Ista se nalazi i na pramčanoj palubi. Ograda osim za pridržavanje služi i kao graničnik protiv klizanja s pramca u kokpit, i idealna za vezanje bokobrana, kako bi se reklo „na mjeru“. Za brojnije obitelji spomenuta klupa je idealna, jer nudi izniman kapacitet, a dodavanjem stola s teleskopskom nogom doživljaj postaje potpun. Spuštanjem stola pak kompletan prostor postaje veliki ležaj, odnosno sunčalište.

Iako ne prevelikih otvora za pristup, pod klupom se nalaze prostrana spremišta za stvari. Svako spremište na brodu općenito, opremljeno je bravicom s ključem, tako da su sve stvari ostavljene na brodu ujedno i na sigurnom. Na prednjem dijelu naglašeno izdužene konzole postavljena je još jedna sjedalica kao dodatak raskošno proširenoj pramčanoj klupi. Izduženje konzole trebalo je napraviti kako bi se mogao smjestiti motor. Konzola je poklopac motornog prostora u kojem je osim motora smješten i spremnik goriva.

Rijetko viđeno, ali ovdje izvedivo, na prednjem dijelu konzole omeđeno inoks graničnikom nalazi se velika polica za stvari, karte, opremu, koja osim toga može poslužiti i kao stolić za pripremu hrane i ručavanje.

Kako je ovo plovilo prvenstveno osmišljeno za rad, tako je lakoća kretanja uzdužno od pramca prema krmi i obrnuto očekivano dobra. U bočnim prolazima našlo se mjesta i za spremišta, i to s obje strane. Na konzoli se nalaze dodatna spremišta s mrežicom, dok je u bokove brodice ugrađena po jedna polica sa svake strane. Kako pored konzole ima dovoljno mjesta, tako se našlo mjesta i za držače za čaklju.

Ribolovni duh ovog guca prepoznatljiv je na više detalja. Jedan od tih je i drveni radni podest na bočnim stranicama, na kojega je u ovom slučaju dodan nosač za sklopivu inoks tendu. Ona natkriva centralni dio brodice, a kad se sklopi prema natrag, nalegne točno na mrtvu bandu, tako da ne smeta.

Brodicom se upravlja s krmene klupe, naravno polukružne, koja prati takvu formu brodice. Ovo neka ne iznenađuje jer poklopac motora, odnosno konzola, se proteže kroz centralni, ali i krmeni dio. Radi dobivanja potrebne visine za kolo kormila i komande, na sanduk je dodan četvrtasti dodatak koji je nešto uži od sanduka. Ovim suženjem dobiven je prostor s obje strane upravljačkoga dijela za ugradnju poluge gasa s desne, te prekidača i osigurača s lijeve. Kolo kormila obučeno u drvo postavljeno je potpuno okomito i dovoljno odmaknuto od konzole. Ograničenje, ako ga tako možemo zvati, je ugradnja plotera. Jedino gdje ga se može postaviti je na konzolni nosač na vrh konzole. Još jedno ograničenje je preglednost motornih instrumenata. Panel s instrumentima motora postavljen je nisko pod kolom kormila, tako da se za kontrolu instrumenata i postavljanje željenih okretaja treba malo sagnuti.

Ako treba doći do motora, dovoljno je otkopčati sigurnosnu bravicu i kompletan poklopac motora, odnosno sanduk podići prema naprijed. Podizanje poklopca ide bez problema, zahvaljujući hidrauličnim amortizerima. Zvučno dobro izolirani motorni prostor odlično je koncipiran.

Oko motora ima dosta prostora za rad. Sa strane na bočnu stranicu postavljeni su separator vode u gorivu, te pumpa za zamjenu ulja iz motora. U prednjem dijelu motornog prostora nalazi se inoks spremnik za gorivo. Za ulijevanje goriva ne treba podizati cijeli poklopac motora. Pod sjedalicom na prednjem dijelu konzole nalazi se čep goriva.

Iako je visina krmene klupe dovoljna da se na nju zakorači, u kutovima brodice ulaminirane su stepenice za izalazak s brodice i dolazak na krmenu palubu.

Pod krmenom palubom s pristupom od strane krmene klupe nalazi se ogromno spremište za stvari. Iako iz konstrukcijskih razloga poklopac spremišta nije prevelik, njegov kapacitet je toliki da se odrasla osoba u njega može skloniti. U krmenom dijelu u razini krmene klupe nalazi se inoks rukohvat, te fiksno postavljeni tapecirani jastuci. Da šteta na jastucima, koji su fiksirani vijcima na podlogu, od stajanja ne bude velika, oni se mogu skinuti i pospremiti barem preko zime. Jastuci na kojima se sjedi nisu fiksirani i nakon plovidbe ih se lako ponese sa sobom, ili pak pohrani u krmeno spremište. Krmeni dio brodice, odnosno njena paluba je povišena, i to je razlog velike prostranosti krmenog spremišta.

Navigacijska se svjetla mogu postaviti na jarboletu, kao što je to slučaj na testiranom modelu, no može ih se postaviti i na bokove i na pramcu. Mali problem koji je moguće srediti dodavanjem stepenice, je kretanje preko zaobljene krmene palube do krmene platforme. Dodana laminirana platforma s umetnutim drvenim gazištem je prostrana i komotna za više osoba. U središnjem dijelu krmene platforme postavljene su inoks ljestve s rukohvatom.

Ovisno o želji vlasnika na Felucu 600, na krmenu stranicu može se dodati krmeni tuš, čiji se spremnik može postaviti ili u krmeno spremište ili pak u motorni prostor

.Sole Diesel, Mini – 44                                Dijagram okretnog momenta i potrošnje goriva

U projektiranju brodice mislilo se na puno detalja i svako rješenje je izvedeno kvalitetno. Pravi primjer za to je nosač pomoćnog motora koji se nalazi ulaminiran u krmenu platformu. Iako bi se rješenje za vez krmom moglo riješiti standardnim postavljanjem krmenih bitvi, ovdje to nije slučaj. Proizvođač se odlučio za rješenje s anelima postavljenima na bokove brodice.

Radna brodica koja je uređena poprilično ladanjski, ima i mnogo radnog prostora za ribolov, ali ima i razinu luksuza za kvalitetan dnevni boravak na brodici. Kako bi se naglasio retro izgled i guc forma, plastična brodica je laminirana s uzdužnim utorima, tako da izvana izgleda kao da je građena od drva. Testirani model je u gornjem dijelu obojen u krem boju, što svemu daje još malo luksuza.

Spomenuli smo da je Feluca 600 poludeplasmanska brodica koja u eksploataciji nudi nešto veću brzinu od klasičnih brodica deplasmanskog trupa, ali zato uz svojstvenu stabilnost. Klasične karakteristike poludeplasmanskih brodica kod kojih se brodica u zaokretu naginje suprotno od strane zaokreta i ovdje je prisutna, kao i nešto slabije slušanje kormila u vožnji krmom. U plovidbi brzinom prosječnoga krstarenja, brodica se normalno ponaša. Podizanjem okretaja pramac brodice se podiže, što smanjuje preglednost. Rasporedom masa u sredini i prema naprijed, pramčani dio se spušta, ali tada može doći do toga da pokoja kap mora uđe u kokpit.

Kako je Feluca 600 obiteljska brodica koja osim kao radna, služi i kao obiteljska brodica, razina opremljenosti, one namijenjene guštima je podignuta do zavidne razine. Ovome ćemo za kraj dodati još i to da je kvaliteta izrade, pogotovo laminiranih dijelova, odnosno plastike rijetko viđena i za svaku pohvalu.

Spremnik goriva                                   Lako oko motora

Cijena

  • osnovno opremljeno plovilo, bez motora, trošarine i PDV-a:
    16.000,00 eura

Zastupa i prodaje

Adriana nautica, Pula

Sole Diesel, Mini – 44

četverocilindrični linijski dizel motor

  • Zapremina:
    1.758 cm³
  • Provrt i hod:
    78 x 92 mm
  • Snaga:
    42 KS pri 3.000 o/mi
  • Masa:
    172 kg

Tablica brzine

  • o/min / čv
  • 800 / 3
  • 1.000 / 4,6
  • 1.500 / 5,8
  • 2.000 / 6,5
  • 2.500 / 9,2
  • 2.800  / 12

Add comment