Gull 745

Gull 745 inspiriran je oblikom Galeba 6,75, što je vidljivo i na prvi pogled. Izgledom je je gotovo identičan, ali nudi mnogo više upotrebljivog prostora. Sam izgled buni i svit od mora koji ga nerijetko miješaju s manjim bratom, ipak uočavajući razlike, koja im stvara zbrku. U to smo se uvjerili i za vrijeme testa. U trup broda su ukomponirane bočne strujnice i tzv. “spojler” pa je dobivena forma korita koja omogućava plovidbu u  deplasmanskom i poludeplasmanskom režimu plovidbe.

 

Brod je konstruiran po tadicionalnom receptu: trećina kabina, trećina salon-kužina-kormilarnica, trećina kokpit. U samoj kabini nalazi se impozantnih dimenzija od 215 cm dužine i 195 cm širine, što u potpunosti zadovoljava potrebe triju krupnijih osoba. Ispod njega nalaze se, kao na većini brodova velika spremišta za sve i svašta. Još podosta mjesta za odlaganje svakojakih sitnica ima u pretincima ukomponiranim sa strana ležaja, ispod razme.

 

Kabina se po želji naručioca može od salonskog kokpita nttkabine odvojiti pregradom ili kao na testiranom brodu ostati s njim povezana kao monovolumni prostor.

 

U lijevom je dijelu natkabine nalazi se salonski sjedeći prostor koji se preko noći može pretvoriti u ležaj dimenzija 200×120 cm, dok je u desnom dijelu upravljački prostor s komandnim pultom, ispod kojeg se nalazi WC kabina više nego pristojnih dimenzija, ali ipak nedovoljno velika da primi umivaonik i omogući tuširanje.

 

Kapetanova pozicija je prostrana i dobro ergonomski oblikovana s preglednošću za vrijeme  plovidbe od gotovo 320°. Instrument tabla više je nego dovoljno prostrana za smještaj svih mogućih instrumenata. Ispod upravljačkog sjedala, nalazi se sudoper, za čiju je uporabu potrebno podignuti kapetanovu sjedalicu, a ispod njega smjestio se hladnjak. Natrag prema vratima ukomponirano je kuhalo s dva plamenika, ladica za pribor i spremište za suđe.

Na ulazu u kabinu nalazi se jedna stepenica i jedna polustepenica čija je izvedba bila potrebna da bi stao Sole diesel od 103 ks.

Inteligentno je kroz stepenicu riješen i pristup pumpi mora radi jednostavne izmjene impelera.

Kokpit broda lišen je svega suvišnog, pa je prostranost zapanjujuća. Za sjedenje su predviđene dvije sklopive klupe, a to je izvedivo i na plohi po samoj krmi.

Za one sklone drugačijim rješenjima, predviđena je opcija montaže klupa-spremišta ili potpuno goli kokpit. Centralno do kabine, smješten je veliki poklopac strojarnice koji omogućava jednostavan pristup motoru.

Kokpit je natkriven plastičnom nadstrešnicom, koja se uz jednu stepenicu nastavlja sa natkabine. Nama vizualno nije legao njen izgled, iako joj se ne može osporiti praktičnost. Proizvođač se zaista potrudio prilikom njene montaže. spoj se ne vidi, a s donje strane je kontraštampa pa kad ga zašprica lignja pranje neće biti problem.

 

Prolaz prema provi je dovoljno prostran a završava velikim uzdignućem ispred kokpita koje će spriječiti nalijevanje i veće količine vode u kokpit. Prolaz osigurava inoks ograda koja se pruža od vrha špiruna sve do kokpita i rukohvati na svim potrebnom mjestima. Prilikom šetanja po razmi iznenadili smo se koliko je brod stabilan. Šetanje dvije osobe gotovo uopće ne osjeća.

Zagrijali smo motor i isplovljavamo na probnu vožnju. Isplovljavamo iz male lučice na minimumu ostvarujući brzinu od 3,2 čvora.  Panulaši će trebati troling. Polako dodajemo gas. Na 2100 okretaja vozimo 7,8 čvorova. Prova se počinje polako dizati, a krma ostavljati ispeglani ravni val po krmi. Počinje poludeplasmanski režim. Dodajemo još gasa Sole dieselu od 100 konjskih snaga. 3000 okretaja moglo bi se nazvati optimumom u odnosu na maksimalnih 3600 okretaja motora. A i brzina je sasvim solidna. Naime sa 5 osoba, pedesetak kilograma opreme i pola tanka goriva postižemo solidnih 12 čvorova. Otvaramo puni gas i na 3500 okretaja, sa istim opterećenjem postižemo 14,5 čvorova u vjetar i 15 niz vjetar. Skidajući kasnije, tri osobe s broda postižemo 100 okretaja više i 16 čvorova u vjetar.

Više nego solidno za komad broda i samo 100 ks. Međutim, potrebno je napomenuti da brod nije imao koper, čijim će nanošenjem brod malo izgubiti na brzini. Za vrijeme plovidbe brod odlično drži pravac, pa su male korekcije pravca veoma rijetke. Valova na žalost nije bilo, ali kako je forma korita i nadgrađa gotovo identična galebu vjerujemo da se na moru ponaša jednako dobro. U oštrim skretanjima pri većim brzinama ne naginje se kao većina poludeplasmanaca u suprotnu stranu. Dapače ne naginje se uopće. Jelenji test izbjegavanja kasno uočenih ribarskih menala odrađuje dobro, zahvaljujući brzoj reakciji na okret kormila. Manevar u uskom prostoru je na razini tipičnog poludeplasmanca. Dobar prema naprijed i nešto lošiji krmom. Konkretno krug okretanja prema naprijed iznosi desetak metara u obje strane. Krmom se okreće u petnaestak metara u lijevu stranu dok je krug okretanja u desnu stranu nešto veći. Usprkos nešto većem krugu okretanja krmom brod prihvaća promjenu smjera pa je održavanje pravca i korekcije smjera jednostavna. Ukratko nakon upoznavanja mogućnosti broda, uz malo planiranja, svaki će te manevar odrađivati bez problema. Vožnja krmom trpi i veće brzine, pa smo tako vozeći krmom ostvarili 5,5 čvorova pri 1900 okretaja. Skoro kao i pri vožnji provom. Preko toga se krma i dalje ne topi ali počinje špricanje u kokpit prilikom razbivanja valova.

Na kraju možemo zaključiti da je riječ o brodu koji neobično dobro iskorištava snagu motora. Brod gotovo ne mijenja položaj u vožnji, neovisno o režimu plovidbe. Jako je dobro iskorišten prostor, unutar kabine ali i u kokpitu.

 

Točno onako kako je ”domaći čovik navika”. Brod je rađen sukladno EU normama, a čeka i CE certifikat. Ako tome još dodamo povoljnu cijenu i mogućnost kupovine broda u kitu, u nekoliko izvedbi uključujući i ribarsku izvedbu, mišljenja smo da komercijalni uspjeh proizvoda neće podbaciti.

 

Gull 745 ukratko:

Duljina preko trupa 7,45 m

Duljina na vodenoj liniji 6,70 m

Širina preko trupa 2,80 m

Širina na vodenoj liniji 2,50 m

Visina u salonu 2,15 m

Visina u kabini 1,40 m

Gaz 0,60 m

Istisnina prazne brodice 2100 kg

Kapacitet spremnika za gorivo do 240 lit.

Kapacitet spremnika za vodu do 200 lit.

Snaga motora do 112 KW

Najveća brzina 20 čvorova

Broj osoba 12

Kategorija plovidbe     C3

Modul sukladnosti s EU           Aa

Cijena: kit 12.425 EUR + PDV

Testirani model 51.215 + PDV

Proizvodi:         Obrt ”Galeb i ja”

Tel/Fax: +385 22 338 607

GSM: +385 98 320 481

www.gull.hr

Sole diesel SN 110 ukratko:

Tip motora       Diesel , četverotaktni

Broj cilindara    4 redni

Provrt x hod     99.2 x 102 mm

Zapremina       3.153 l

Maksimalna snaga prema iso 3046/1  103 ks(75.8 kW)

Max okretaji     3600 o/min

Sistem ubrizgavanja    indirektni

Sistem hlađenja          zavoreni sistem s izmjenjivačima topline

Alternator:       70 A

Kopča  hiraulička TWIN DISC TECHNODRIV s kutem od 8º ili mehanička

down angle of 8o, or mechanical t

Težina s kopčom         298 kg

Broj okretaja motora   Brzina u čvorovima

min      3,2

1000    4

1500    5,5

2000    6,8

2500    8,2

3000    12

3500    14,5

3600    16

Tekst i foto: Damir Brajković

Add comment